Åh, endelig søndag!

Da var søndagen kommet, og det er siste hviledagen før det er ny uke med forelesninger, innleveringer og annet “morro”. Søndagen er en fantastisk dag å slappe av på, og siden jeg var seint oppe og jobbet med skole i går, setter jeg ekstra pris på denne avslappende dagen. I dag måtte det mer enn bare én kaffékopp til for å få denne gamle røya opp å gå. Kaffé er fantastisk digg når du er trøtt, og det kan skifte humøret ditt på få minutter. Akkurat som god musikk. Starter du dagen din med å sette av 10 minutter til å nyte yndlingsmusikken din, skal jeg love deg du får en bedre start på dagen. Da utløses nemlig noe som heter endorfiner, som fungerer som kroppen sitt eget dop. Miks dette i lag med en kaffékopp, og du har oppskriften på en strålendes morgen.

Bilde

Som student merker jeg at man setter ekstra pris på søndagene. Alle dager som ikke inneholder forelesning er et pluss i boka, og det er helt nødvendig å ha litt pauser for å kunne overleve i de svette auditoriumene uke etter uke. Det høres sikkert ut som om jeg hater å gå i forelesning, men det stemmer ikke. Jeg er bare veldig glad i fridager. Dette tror jeg gjenspeiler seg i de fleste studenter sin hverdag. Nå er det dags for å sette på litt musikk og nyte kaffékopp nummer tre. Jeg ville ungått å komme opp i 5-6 kopper, da er nemlig sjansen stor for at du blit sittende på potten resten av dagen.

Ha en fin-fin Søndag!

-D

Leave a Reply

